iklan

Monday, 16 July 2012

Salah Cakap

Lately aku punye selera makan kurang la..aku mkn tghari pon nasik sikittt je.tp gud for me,sbb aku mmg tgh nk turunkan berat sikit n kempiskan perut sikit.=P

Tadi tghari aku g la tapau makanan..serius takdelah selera sgt nk makan,tp beli jugak kot2 karang kol 2 ke 3 ke lapa..tinjau2 lauk..sume tak berkenan kt tekak.Last2 nampak lauk nasik kukus ayam dara.
Hari ni aku mcm blur2 sikit.Bawak kete pon boleh mcm berangan lg.ahaha..

Pastu aku nk g bayar.Aku nampak sagon.sekolah rendah aku suke makan .Tak pikir panjang,aku capai,terus g kaunter nak bayar.

Teh ais,bende ni (sambil tunjuk sagon) dengan nasi ayam kelapa dara.

What the fishh..Nasi ayam kelapa dara???

Makcik kt kaunter gelak terbahak2 mcm taknak berenti bile aku cakap nasi ayam kelapa dara.Aku pon rase nk tergelak gak.Apesallah aku leh cakap bnde tuh.

Maaflah makcik..lapar sgt smpi tersasul-sasul bnde lain.(sambil sengih-sengih)

Ayat cover yang paling pantas terlintas kt kepala aku tu.

Takpela nak,mak pahammmmm~~ (sambil sambung gelak2 terkekek-terkekek)

Aku???

Lepas bayar,lari cepat2 g kt kereta sambil-sambil terdengar die citer kt pekerje lain kisah nasik ayam kelapa dara.
Demn.

5 comments:

Has said...

haha! omoshiroi! :D

aReLaN said...

hahahaha..berangan nak kawen ke??

CiK GorGeouS ! said...

kak miza, tak payah nak diet sangat Lah !! awak tuh kuruiihhh sangat oiii :p

AsMiza said...

has sensei: hihi..saye dah 2 kali ade insiden salah cakap kt cashier.=P

matle: iro-iro..tp tu pon termasuk gak.haha

Cik CG yg mmg gojes : mirad,kak miza bukan kak miza yg keding kt sekolah dulu.sbb tu kt blog ni tk tmpal banayk muke kak miza.takut nnt ade yg malu nk ngaku kenal.ihihii.:P

Cik Hana said...

yang mak cik tu gi letak menu nama pelik2 sape suro... haha! nasi ayam sudah..