iklan

Friday 9 December 2011

Dermawan : Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary

Korang pernah dengar nama Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary tak???

Aku pernah dengar..tapi dengar gitu-gitu aje.tapi hari tu ramai pulak orang share video pasal tan sri ni kt facebook.Aku tengok dan aku rasa amat kagum.Aku,biasalah.kalau ade ape2 yang menarik minat aku,cepattt je google.

Ade blog pasal kisah die dari mule2 start bisnes sampailah berjaya.
KAT SINI

Tapi bile aku masuk satu blog ni...
KAT SINI

aku terkejut dengan komen2 yang blogger ni dapat hasil entry die pasal tan sri.
Anonymous Anonymous said...

saya atiqah. saya ada menyertai satu program Umrah & Lawatan ke Timur Tengah anjuran pihak universiti tempat saya menuntut. saya memerlukan sponsor untuk menyertai program ini. saya amat memerlukan tajaan dari pihak tan sri. boleh ke berikan saya no tel beliau atau alamat pejabat beliau untuk saya berurusan dengan beliau? saya memerlukan tajaan ini secepat mungkin atau saya terpaksa tarik diri dari program ini. pertolongan pihak tuan amat saya hargai. terima kasih.
haqitaurus_88@yahoo.com
012-5376076/0196348189


Blogger dzul_hz said...

assalammualaikum tan sri syed mokhtar al-bukhary..
saye dzulhazry bin zainal abidin dari gombak selangor..
saye memohon jase baik tan sri utk menghulurkan sedikit bantuan kewangn ke atas saye.saye sedang menuntut di multimedia college jalan semarak kuala lumpur..sekarang saye di semester ke2..jumlah yuran pengajian diploma saye brnilai RM14,800..saye brharap pihak tan sri dapat membantu saye utk saye mncapai kejayaan yg gemilang..respon dari tan sri amat di perlukan..
ni email saye dzul_hz@yahoo.com
akaun CIMB saye 12230074224524


Blogger HUSNAS said...

Assalualaikumwarohmatullahhiwabarokatul;Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi mengasihani,semoga tuan dan keluarga sentiasa dalam rahmat Allah yang Maha Kaya dan Maha Pemelihara;
Tuan...saya perniaga yang memerlukan modal sebanyak RM100 juta.Saya hendak pinjam dari tuan selama setahun sahaja.Selepas setahun Dengan Nama Allah dan Rasulullah,saya akan kembalikan semula RM100 juta itu berserta pembahagian keuntungan 50% untuk tuan dan 50% untuk saya.Kalau tuan yakin dengan janji Allah dan Rasul saya bersedia untuk ke pejabat tuan bersama dengan kertas kerja yang lengkap.INSYAALLAH segalanya akan berjaya dalam rahmat Allah.Aminnnn


Orang yang dok komen,yang meminta-minta bantuan ni..aku pulak yang rase berangin.Aku rase macam dorang ni mengambil kesempatan atas kebaikan Tan Sri ni.Memang die pemurah,tapi takkan bende simple pon sampai nak minta??Ok,let say nak baik pulih surau sekolah,mintak la sumbangan cikgu-cikgu,mak bapak student,dut PIBG sume tu.

Sponsor nak g rombongan uni pon nak mintak sumbangan????Ape ke hal nye???????Ko tak cukup duet nak p rombongan,tarik diri je la terus.ape masalahnye???Lagi,sponsor kt universiti.Siap ckp ade loan ptptn tapi tak cukup.Dah tau tak cukup jgnla spend duet tu pegi berlibur..Usaha la sikit..buat part time ke.Tak malu ke dorg ni mintak2..????

Tapi yang last sekali kt atas tu memang melampau la.Siap dengan nama Allah dan Rasul.Nak pinjam RM100juta.Seratus Juta Ringgit ko tau tak???Bukan 100 ringgit.Siap nak bayar dalam setahun je.Giler ke ape si Husnas tu??????????

Tapi,rata2 yang mintak sumbangan tu,aku rasa dorang patut malu.Tak malu ke meminta-minta??

Sepatutnye,kekayaan beliau yang diwarwakan tu jadi sumber inspirasi untuk kita-kita berusaha.Untuk dijadikan contoh,bahawa dengan modal sekecil2 mana pon kite still boleh berjaya.

p/s : berani dorg si pemohon sumbangan ni letak no fon kat public kan????

5 comments:

aReLaN said...

tulah masalah rakyat malaysia ni.ske sgt meminta2.nk usaha mmg pemalas giler.smpi ble la nk jd bangsa subsidi.aiyaa

kyo_9 said...

100 juta paling xleh blah..
siap tulis kt komen blog plak tu..
wakakaka~

Cik Hana said...

aku rase diorg ni main2 je. saje nak test market..

Unknown said...

Assalamualaikum. .. mcm mane sy boleh berhubung dgn tan sri?? Sbb bg sy..die je kot yg boleh selamatkan tanah org melayu ni dr dimiliki oleh bangsa cina...terutama bangsa cina singapore..

Ade 1 ladang seluas 29ribu ekar..ade 3 kilang..1 pdg golf...2 ware house.. nk dijual.. ladang sawit..

Milik asal adalah syarikat melayu...skrg nk jual aset tu...bg sy...klu boleh x nk r bangsa cina yg dpt beli...sy dh mcm2 nk elak...n skrg..cume tan sri je dpt beli aset ni dr terlepas pd cina..

Tp klu tan sri x minat .terpaksa sy lepaskan pd kaum cina.. kwn n sahabat dlm ni ade boleh bantu??

Unknown said...

assalamuaalaikum tan sri ....saya sabri b.mohd yatim berumur 53tahun berasal dari kamunting taiping perak saya ingin memohon sumbangan segera dari tan sri untuk anak saya seorang pesakit lekiumia(cml) critikal myloid likiumia saya memerlukan sumbangan untuk membebi keperluan kesihatan beliau tiap bulan jadi saya amat berharap tan sri dapat memberi sumbangan demi allah segala jasabaik tan sri akan allah balas di hari perhitungan nani disini saya sertakan no akaun saya 220261185002 sekian terima kasih sabri yatim 0174527024