iklan

Sunday 16 August 2009

Cinta sekolah?



Saya x pernah lansung dgr lagu ni sbelum ini.Dan saya juga bukanlah seorang peggemar muzik underground.Sehinggalah pada tahun 2004.Semasa saya tingkatan 5.Sambutan Hari Guru.Student form 5 buat band,persembahan untuk cikgu.
Vokalisnya seingat saya namenye afiq effendy(da arwah da.al-fatihah)
Tapi yang palg menarik minat saya pada waktu itu ialah bunyi saksofon(nape ejaan macam pelik nih?)
ye..saksofon..saksofon bagi saya adalah seksi,dan romantik.




Saya sangat teruja melihat dia bermain saksofon pada waktu itu.Kiranya,kalau waktu itu saya berani bercakap dgn dia,ingin sekali saya memuji betapa hebatnya dan machonya dia meniup saksofon itu.Kalau nk tau cmne dia bermain saksofon,lihat pada video di atas,pada minit ke 1:37~2:12.Lebih kurang bgitulah walau x sesempurna pemain profesional.:p
Tapi sumpah!saya teruja,berdebar dan kagum dengan kebolehan dia.Dan saya kesal kerana pada waktu itu,saya lansung x berpeluang untuk menunjukkan penghargaan kepada dia.

Dan kali ini..

Saya mengambil peluang ini.

Bila mana secara kebetulan saya mendengar lagu ini di ipod semasa dalam perjalanan pulang dari ikebukuro dalam train,

Bila mana tiba-tiba kenangan debaran yang tidak saya sedari itu muncul,

Bila mana jika waktu mampu diputar semula,

dan segalanya diperbetulkan,

saya ingin berkata

Awak hebat.Awak berbeza dr org lain.Dan saya sukakan cara awak.

Tapi saya rasa saya takkan berani punye..Sebab saya pemalu.:P

Tapi saya bersyukur kerana kita berjumpa semula.

Kerana segalanya,yang lepas,yang tersilap langkah,yang tersalah pilih

akhirnya

diperbetulkan..


p/s:kalau diimbas kembali,banyyaak sgt bnde kebetulan antara dia dan kita.Semoga ada hikmahnya,dan ada jodohnya.Amin.


3 comments:

iLy@s isM@iL said...

seriously lagu ni btul2 wat ingat balik pd arwah.almost forgot yg dia pernah nynyi lgu ni time skolah dlu

cik dlabuseiyn said...

aku pn suke gle lg ni..klu dgr lagu ni mesti nk ulang byk2 kali..to omowanai no..??

MizzMiza said...

sidek:haah.terigt pade arwah juge..

dila:un,chigainain desu!