iklan

Wednesday, 22 September 2010

kate dokter..

Orang gastrik tak boleh minum nescafe.
- ooo..baru saye tahu.padahal baru nak berjinak-jinak minum nescafe.ade nescafe power root ,ade nescafe 3 in 1 yg ade buih2 kecil tu.sume ade dalam simpanan.kene let go lah.sape nak nescafe??

Kandungan kaffein(eh camne nak eje?caffeine?kafen?) dalam nescafe akan menyebabkan jantung mngepam laju,yang kadang2 buat kita rasa berdebar-debar.Perut jugak akan selalu berangin.
-haahla.saya setuju.saya selalu rase jantung degup kencang debar-debar tak tentu pasal.ingatkan nervous tak tentu pasal.Sekarang da tau sebab musabab.Tak perlu perasan diri cepat nervous.Lepas tu sendawa banyak kali.macam opah-opah atau makcik-makcik yang bile kite picit2 bahu die ke,kaki die ke,die sendawa panjang-panjang.penah ade pengalaman tak?

Sama juga dengan perokok.kandungan nikotin pon buatkan ade simptom debar-debar.
-heiippp,sape merokok tuu???nikotin sangat jahat.dahla penyebab kanser,bagi rase dabr-debar pulak tu.dah ade ubat untuk berenti merokok,kepade berkenaan,bolehla mencuba..

**jumpe doctor mulenye igtkan migrain.sebab selalu sangat sakit kepale.tapi doktor tu cakap,migrain tu name je glamor,tapi yang sebenarnye migrain ni pesakit yang mmg kene bergantung dengan ubat.ramai orang bile sakit kepale je kate diorang migrain.tu tipu jeee..jadi kesimpulannye saya bukan migrain.tapi sebab gastrik.minum nescafe.makan tak teratur.angin.pening kepale.huhu

3 comments:

shahrin n farah said...

bile aku nk g raye umah ko nih?huhu..
nervous eh????haha..ko g jumpe dr. saje2 nk tanye psal caffein tuh je ke?

Miza Azmi said...

sbb sakit kepale la aci..hihi..igtkan migrain,tp sebab gastrik.huhu

armouris said...

info tentang perut berangin di SIHAT SELALU - Masalah Perut Berangin