iklan

Monday 27 September 2010

Happy Birthday To Me!

Tak boleh berperangai childish.
Kalau sesat jalan tak boleh panik.
Tertinggal bas tak boleh telefon ayah nangis sebab takut
Tak boleh terlampau bergantung dengan orang lain
Berdikari
Kerje ikhlas,keje kuat2 walaupun kdang2 malas nak datang keje bile fikirkan esok dah isnin :(

Sebab saya dah 23 tahun.

Cepatnya masa berlalu sampai tak terasa saya dah masuk 23 tahun.Sepatutnya sudah rasa dewasa.Tapi still,mindset,umur 25 tahunlah yang sebenar-benarnya dewasa.hihi
Boleh lagi perasan muda sebab hari tu ade orang tanye,"awak sekolah lagi ke?"
soalan macam tu aje sudah cukup buat kite rase muda.Lainlah kalau soalan berbentuk,
"anak dah berapa?"
Kompem dalam hati berdetik,tua sangat ke aku ni?
Sepanjang hidup saya hanya sekali saya sambut birthday pada hari ,tarikh jatuhnya hari lahir saya.Selebihnya?keluarga saya memang tak mengamalkan sambutan bithday.Kalau rasa nak makan kek,beli saje hari ape2 dan claim,ini kek hari jadi untuk semua sekali.xde special2 sape2 punye.Mase kecik2 dulu pun,xde lah pulak saya beriye2 suruh mak buat majlis hari jadi ke ape ke.Baik kan saya?

Tapi,ade satu peristiwa yang paling saya ingat..dan kalau ingat rasa macam,Ya Allah,jahatnye aku...

Waktu tu sekolah rendah.Hari jadi saya.Mak Ayah saya hadiahkan saya seutas jam tangan.Tali die kaler hitam.Lepas tu die punye jarum ngn number boleh glow in the dark punye.
Tapi,saya ni tak tahu menghargai.Bodohnye..saya tak suke jam tu sebab tali die kaler hitam.Saya muke tak excited pon dapat jam tu.Mesti hati mak ayah saya sedih time bagi jam tu kat saya...maaf..sebab time tu kecil lagi.
Tapi..
Saya tak sedar sejak bila jam tu jadi kesayangan saya.Saya pakai sepanjang hari,selesa,user friendly sbb bile malam2 still leh tgk jam skarang dah pukul berape.
Satu hari,jam tu tercalar sikit,saya sangat sedihhh.Rase macam,oh nak buat ape ni?jam dah calar.Tapi pakai jugak.Sampaila jam tu dah tamat riwayat.Waktu tu tingkatan 1 kot.Tak ingat.
Nak beli baru pun nak cari yang sama jugak.tapi tak jumpe dah....:(

Pengajarannye,hargailah ape sahaja barang atau bende yang orang bagi kat kita,tambah2 lagi pemberian dari mak dan ayah kita.Rasa berdosanya dulu,sebab mak dan ayah dah berusaha nak menggembirakan saya.Takpa,akan ku tebus kali ini,untuk menggembirakan mereka pulak.Doakan saya.

Dan...Terima kasih pada yang wish heppy birthday.
Dapat ucapan dari yang tersayang memang membahagiakan.
Tapi kalau tak dapat sebarang ucapan dari yang tersayang, memang meng-huru-hara-kan!
(^^)

4 comments:

aReLaN said...

otanjoubi omedetou skali lg.hehehe..ak dlu slalu idam org buat suprise party tp last january kna betul2 mmg aku terkedu.pdn ngan muka.terus bisu.ala,br 23 tahun la.muda lg kte2 ni. :p

y4n4 sahr1 said...

Hepi Besday cik as!!!! moga umurmu diberkatiNYA

MizzMiza said...

many thankss !!
(^^)

Prettyvrach said...

epy bday...kite same umor.=D