iklan

Sunday 11 September 2011

Kematian Tom

Tom anak Yen.Kitorang bela die dari die lahir lg lah.
Semua orang dalam rumah aku sayangkan Tom.Aku sorang je kot yang malas nak layankan Tom.Tak sukela bile nak tgk tv Tom kaco,nak makan Tom kaco,nak bace paper pon Tom kaco..
Adik-adik aku sayang Tom giler2.Bukannye darah daging pon.Kalau dengan Tom dorg sanggup beralah ape2 aje. Padahal kalau dengan adek beradek sendiri,cekelat seposen pon berkire.Adik aku yang paling obses dengan kucing (oh,Tom adalah seekor kucing ye kawan-kawan) namenye Alif.

Dulu ade pernah satu hari ade lambakan kucing kt umah kitorg.sampai ade org letak anak kucing dalam kotak,lepas tu tggalkan kt depan umah kitorg.kitorg pon nak buang la gak kucing2 yang berlmbak kt umah,adik aku yang alif tu menangis meraung-raung mcm sakit sangat je xnk buang kucing.Last-last mak aku ngn adik aku yang lain pegiii balik cari kucing yang dah dibuang tu.

Ok,kembali pada Tom.


Sampaila satu hari, 5 Syawal yang lepas.Pagi-pagi lg Tom ditemui tak bernyawa.Semua orang dalam rumah kelam kabut,kecoh pasal Tom.Aku je rileks lg dok depan tv makan kuih simpul.aku buat tak tau jela.....

Waktu aku kt dapur tgh nak masak tghari,aku dgr la adik aku yang kecik-kecik tu dok tanye-tanye ejaan jawi name Tom.aku bolayannn je lagi..Malas nak pikir pasal Tom tuh.Rupe-rupenye...iniii keje adik-adik aku...



Bertuah punye budak.

8 comments:

Cik Hana said...

hahahaha!

himawari said...

lawaknye adik kak as..hahaha...sabor aje la..siap ade bin lg..

Has said...

haha. tak jadi tulis tulisan jawi ke? :D

AjiGiJiss, AiN Kici said...

hahahahaa..adik2 ko mmg lawak kan pah. teringan derg men troli kt KLIA dulu..kelako dak2 tu..x leh blah leh buat bentuk batu nisan..hahaha

MizzMiza said...

hana,berd n ain kicik : mmg lawak..aku keluar rumah nak tgk dorg tanam kt mane terkejut tgk ade bnde tu.ahahaa.ain,yg kt klia tu mmg,gembira je main.igt klia tu rumah dorg ke ape.malu aku.huhu

sensei : haha,last minit cancel la tu sensei.tu agaknye ade tanda padam gune marker tu.hehe

y4n4 sahr1 said...

Hahaha!! Pandai pulak tu buat bntuk batu nesan. Bape umur diorg?

MizzMiza said...

comot..dorg da besar da comot,sorg darjah 2,sorg darjah 3.aku rase dorg dapat bantuan abang2 dorg gak kot..haha

oyenks said...

mak aihh Miza! Haahahaha. Haiyokkk Miza ko tak educate adik ko kan camtu jadiknya. Comel :)